Tuesday 12 November 2013

19 : Tadika Integrasi Fikrah



Alhamdulillah thummalhamdalillah... akhirnya success juga Tadika Integrasi Fikrah untuk memulakan operasinya pada Januari 2014 ini. Sebenarnya cetusan idea pembukaan tadika atau lebih tepat taman didikan kanak-kanak ini daripada zaman arwah ayahandaku. Masih lagi saya ingat ayahanda ingin buka islamic cybercafe, islamic book store dan islamic playschool. Rupa-rupanya selepas ayahanda tiada semua ini baru boleh beroperasi.

Adik-adikku telah bertungkus lumus renovate, mengecat dan sebagainya. Hati yang jauh berada di Kelantan ini terliur dan rasanya macam terus nak berhenti kerja untuk sama-sama membantu membina taman didikan milik keluarga ini. Mudah-mudahan suatu hari nanti, ameen ameen ameen ya rabb!

Seluruh keluarga rasa tidak selesa dengan nama Tadika Integrasi Fikrah seperti yang tertera dan kami telah mencari nama yang boombastic dan islamic bagi tadika ini, Tapi malangnya pihak KPM dan JKM telah menetapkan syarat supaya mengikut sahaja cadangan nama dari mereka, maka tercetuslah nama TADIKA INTEGRASI FIKRAH (TIF).

Saya doakan dengan sesungguh jiwa dan raga supaya taman didikan ini dapat beroperasi dengan lancar awal Januari 2014 nanti. Ada adik-adikku bakal berhenti kerja semata-mata mahu fokus untuk tadika ini. Mudah-mudahan dibalas dengan segala kebaikan oleh Allah jalla wa'ala. Bertatih-tatih dahulu dan itu semestinya. Bersusah-susah dahulu dan mudah-mudahan suatu hari nanti ianya dapat menjadi tuaian amal jariah kesenangan ayahanda dan bondaku serta kami semua biiznillah.

Kepada orang Johor atau khususnya Johor Bharu, dengan ini saya mempelawa tuan puan untuk hadiahkan anak tuan puan didikan yang berkualiti dan seimbang dari TIF.

Beralamat   : No 46-01, Jalan Kempas Indah 1/1, Taman Kempas Indah, 81300, Johor Bahru, Johor.
Hubungi     : 012-7781046 (Syafiq) / 019-7436454 (Akmal).
Subjek      : Bahasa (Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Arab), Matematik, Sains Hafazan,   Akhlak, Sirah, Zikir dan doa.

No comments:

Post a Comment